Villkor för Skånetrafikens företagskonto

Dessa villkor (”företagsvillkoren”) gäller för köp hos Skånetrafiken (organisationsnummer: 232100-0255).

Allmänt

Företagsvillkoren gäller för att skapa och använda Skånetrafikens företagskonto. Resor som görs på biljetter köpta med företagskontot följer Skånetrafikens villkor för resor i Skånetrafikens nya biljettsystem. Den köpta biljetten används i appen Skånetrafiken.

Oaktiverad biljett som är köpt och skickad från företagskontot kan återkallas av företaget upp till 30 dagar efter biljetten sänts till resenären. Återkallad biljett krediteras företaget.

Skapa och använda företagskonto

Du som skapar och använder ett företagskonto hos Skånetrafiken intygar att du har behörighet att köpa biljetter på företagets bekostnad (det registrerade organisationsnumret) genom att godkänna Företagsvillkoren och signera med Mobilt BankID.

Du som köper biljetter samtycker till att behörigfirmatecknare eller därav utsedd företrädare får ta del av information om dina köpta biljetter. Behörig firmatecknare eller därav utsedd företrädare äger rätt att annullera och återköper köpta biljetter.

Kontoregistrering och Konto

Genom att logga in med Mobilt BankID får du tillgång till tjänster som att köpa och skicka biljett via Skånetrafikens företagskonto.

Vid registrering av organisationsnumret hämtas företagets adressuppgifter från Arvato. Du registrerar namn, organisationsnummer, e-postadress och faktureringsadress.

Du ansvarar för att korrekta och fullständiga uppgifter är registrerade på företagskontot.

Övrigt

När du skickar biljett till resenären ansvarar du för att mobiltelefonnumret är korrekt.

Du ansvarar för att meddela Skånetrafiken om ditt företagskonto ska tas bort. Avregistrering skickas till Skånetrafiken senast 10 dagar innan ditt konto ska upphöra. Mejladressen är foretag@skanetrafiken.se.

Betalning

Vid köp av biljett med Skånetrafikens företagskonto kan betalning ske med kort eller mot faktura.

Kortbetalning

Vid betalning med kort ska du uppge kortnummer, kortets sista giltighetsdatum och CVV/CVC-nummer. Korthantering sker krypterat (SSL) genom DIBS som är PCI-certifierade.

Kund är skyldig att se till att det finns medel eller kredit kvar på kortet fram till dess att Skånetrafiken tagit betalt för beställningen.

Faktura

Skånetrafiken samarbetar med Arvato Finance AB (”Arvato”) för fakturabetalning.

Vid betalning mot faktura överlåter Skånetrafiken sin fordran på betalning till Arvato och betalning ska ske till Arvato enligt uppgifter som anges på fakturan.

Vid betalning mot faktura gäller betalningsvillkor fjorton (14) dagar

För att betalning mot faktura ska kunna ske ska Företaget godkännas vid den kreditprövning som utförs av Arvato.

Vid försenad betalning debiteras Kund dröjsmålsränta om två (2) % per månad från fakturans förfallodag. Vid påminnelse debiteras påminnelseavgift om för närvarande sextio (60) kronor. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kronor tillkommer.

Villkor vid resa köpt i Skånetrafikens nya biljettsystem

Kundtjänst gällande resor och företagskonto:

Skånetrafikens kundtjänst:

Telefon: 0771 – 77 77 77

E-post: via webbformulär på skanetrafiken.se

Adress:

Skånetrafikens kundtjänst

Dockplats 26

205 25 Malmö

Kundtjänst gällande betalning mot faktura (Arvato Finance AB):

E-postadress: payment.se@arvato.com

Telefon: 018-474 78 20