Skånetrafikens kundcenter, serviceombud och ombud

Skånetrafikens biljetter går att köpa på många ställen i Skåne. Här kan du läsa vilket sortiment olika köpställen har.

Skånetrafikens kundcenter

Hos Skånetrafikens fyra egna kundcenter i Skåne får du full service. Vi har ett kundcenter i Malmö, ett i Lund, ett i Kristianstad och ett i Helsingborg.

På våra kundcenter kan du:

  • Få information om trafiken och din resa.
  • Lämna synpunkter och reklamationer.
  • Ladda alla typer av Jojo-kort.
  • Köpa biljett för resa i Skåne, till Danmark och till samtliga län i södra Sverige.
  • Köpa biljett för resa med Öresundståg, Pågatågen och Skånetrafikens bussar samt SJ, Transdev och flygbussarna mellan Lund-Sturup och Malmö-Sturup. Vi säljer också till Swebus Express, Bus4you och Vy. Vi säljer biljetter till de flesta bussar och tåg i Sverige.
  • Lösa in värdebevis och värdekoder via sms eller e-post
  • På våra kundcenter kan du betala med kontanter eller betalkort. Betalkort som accepteras är VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro och American Express.

Serviceombud

Ett serviceombud är en samarbetspartner till Skånetrafiken och här erbjuds följande tjänster:

Ombud

Ett ombud är en samarbetspartner till Skånetrafiken med ett lite mindre utbud av tjänster och här erbjuds följande:

  • Köpa förladdade Jojo-kort så som Reskassa, 24/72 och Öresund Runt. Hos ombuden kan du inte ladda ditt Jojo-kort på nytt.

Hitta kundcenter, serviceombud och ombud på karta