Skånetrafikens kundcenter, serviceombud och ombud

Skånetrafikens biljetter går att köpa på många ställen i Skåne. Här kan du läsa vilket sortiment olika köpställen har.

Skånetrafikens kundcenter

Hos Skånetrafikens fem egna kundcenter i Skåne får du full service. Vi har två kundcenter i Malmö, ett i Lund, ett i Kristianstad och ett i Helsingborg.

På våra kundcenter kan du:

  • Få information om trafiken och din resa.
  • Lämna synpunkter och reklamationer.
  • Ladda alla typer av Jojo-kort.
  • Köpa biljett för resa i Skåne, till Danmark och till samtliga län i södra Sverige.
  • Köpa biljett för resa med Öresundståg, Pågatåg och Skånetrafikens bussar samt SJ, Transdev och flygbussarna mellan Lund-Sturup och Malmö-Sturup. Vi säljer också till Swebus Express, Bus4you och Nettbuss. Vi säljer biljetter till de flesta bussar och tåg i Sverige.
  • Kortavgift på 20 kronor tillkommer alltid vid köp av nytt kort.
  • Lösa in värdebevis och värdekuponger via sms eller e-post
  • På våra kundcenter kan du betala med kontanter eller betalkort. Betalkort som accepteras är VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro och American Express.

Serviceombud

Ett serviceombud är en samarbetspartner till Skånetrafiken och här erbjuds följande tjänster:

Ombud

Ett ombud är en samarbetspartner till Skånetrafiken med ett lite mindre utbud av tjänster och här erbjuds följande:

  • Köpa Jojo-kort laddat med 50 eller 200 kronor i reskassa. Hos ombuden kan du inte ladda ditt Jojo-kort på nytt.
  • Kortavgift på 20 kronor tillkommer alltid vid köp av Jojo Reskassa.

Hitta kundcenter, serviceombud och ombud på karta