Behöver du kvitto?

2022-11-21

Beroende på var och hur du köpt din biljett, så finns det olika sätt att få kvitto för våra biljetter.  

Har du köpt din biljett med appen så rekommenderar vi dig att registrera din e-postadress under "Inställningar" i appen, så skickas kvitto automatiskt till dig efter varje köp. 

Har du blippat ditt betalkort på en stadsbuss så kan du se dina resor och köp samt hämta kvitto för vald resa på vår sida om blippa. Informationen finns tillgänglig i 7 dagar. Klicka här för att komma till sidan om blippa.

Reser du med reskort? Då kan du själv skriva ut ett inspektionskvitto i någon av våra biljettautomater på tågstationerna genom att blippa reskortet på den svarta plattan (WiFi). Det går även få ett kvitto hos något av våra Kundcenter, ombud eller av en förare på en regionbuss. 

Det går inte att få inspektionskvitto för förbrukade biljetter. 

Kan jag få kvitto på mitt biljettköp i efterhand? 

Ja, du har möjlighet att få två kvitton av oss i efterhand. Kan du uppge specifika detaljer om varje biljett, exempelvis biljett-ID, datum, pris och sträcka, så kan vi göra undantag och skicka ut flera kvitton. Kontakta vår kundservice för mer hjälp.