Ansökan

Steg 1 av 6

Hur betalade du för resan du vill reklamera?

Logga in eller skapa Mitt konto så får du dina kontaktuppgifter förifyllda när du söker förseningsersättning.

Nyhet: Värdekoden kan du även använda en enda gång för att köpa biljett i vår app. (hela värdekodens summa måste användas vid köp av en och samma biljett).

Du måste först lägga till värdekoden i "inställningar" i appen. Är du inloggad på "Mitt konto" görs detta automatiskt.

När du väljer värdekod får du 30 procent extra jämfört med kontant ersättning. Värdekoder kan inte användas i appen "Reseplaneraren". 30 procent extra gäller inte för taxi/mil.

I de flesta fall hanteras ditt ärende automatiskt och du får ett besked inom 24 timmar. Om vi av någon anledning behöver hantera ditt ärende manuellt så har vi en handläggningstid på 30 dagar. 

Formuläret innehåller information som behöver korrigeras