Kundservice

Tjänster

Kontakta oss

  • Välkommen till Skånetrafikens chatt

    I chatten kan du få hjälp med snabba ärenden och ställa frågor till vår kundtjänst.

    Öppettider chatt vardag: 06.00-22.00. Öppettider chatt helg: 08.00-20.00

    Chatten hittar du till höger på startsidan.

  • Här är du välkommen att lämna synpunkter, ställa frågor och ge förslag. Alla synpunkter vi får in registreras i våra system så att vi kan bli bättre i framtiden.

    Vill du ha ett snabbt svar på en enkel fråga? Då är det enklast att du kontaktar oss via exempelvis vår chatt, Facebook eller telefon.

  • 0771 77 77 77

    Från utlandet:
    +46 771 77 77 77

    Våra öppettider:
    Vardagar och helg: 08.00-20.00.


    Företagskundtjänst:
    0771-777575
    Öppettider: måndag till fredag 09.00–15.00.

    Tidtabellsinformation dygnet runt:
    0771-77 77 77

    Kundtjänst serviceresor:
    0771-77 44 33
    Öppettider: måndag till fredag 08.00–20.00.
    För frågor om färdtjänst och sjukresor.

    Kundtjänst Infotainment/annonsering/skärmar:
    0451-28 84 84
    Öppettider: 09.00-16.30.

    Kundtjänst Kontrollavgifter:
    0771- 77 72 22
    Öppettider: tisdagar 09.00-11.30 och 13.00-15.00 samt torsdagar 09.00-11.30.

    Växel: 0451-28 84 00
    Öppettider: måndag till fredag 08.00–12.00 och 13.00–16.00.

  • Skånetrafiken på Facebook

    Du kan också nå oss på vår sida på Facebook där du kan ställa frågor, lämna förslag och tycka till. Se om någon annan frågat samma sak. Där hittar du även information om vad som är på gång.

    Besök Skånetrafikens Facebooksida

  • Kundcenter och ombud

    Skånetrafikens biljetter går att köpa på många ställen i Skåne. Här hittar du information om vilket sortiment olika köpställen har och var de finns i Skåne. Välkommen!

    Hitta kundcenter och ombud

Så reser du med oss

Ska du resa med buss eller tåg för första gången? Är du osäker på hur man reser med vår app? Här kan du läsa om hur det funkar att resa och hur du enklast köper din biljett.